Acesta este un rezumat
O copie a acestui articol poate fi descarcată aici: https://goo.gl/hNAFHi
EXPUNERE DE MOTIVE
Acest draft are ca obiect reglementarea custodiei comune în sine, înțeleasă ca o răspundere părintească în comun, introducând în Codul Civil figura uniunilor consensuale care au copii, de același sex ori de sex diferit, ca noutate în toată Europa, având și scopul de a evita 85% din conflictele produse în Spania ca urmare a separării legale a cuplurilor care au copii în
Totodată, sunt protejate drepturile ascendenților dependenți ce conviețuiesc cu respectivul cuplu, drepturile copiilor care au alt(ă) mamă/tată, asociind eforturi în vederea evitării fraudării dependenței care există în Stat, dat fiind că aceasta va fi revizuită în aceste cazuri, de o Judecătorie.
În prezent, datele Caritas ne-au dat dreptate: prin reglementarea din 2005, profilul noului sărac este următorul: tată sau mamă divorțată având copii în grijă.
Copiii care au trăit sub o custodie în comun cresc într-un mediu familial în care dialogul și cooperarea sunt absolut necesare, deoarece custodia în comun condamnă părțile la cooperare, conform ultimei doctrine a Tribunalului Suprem, obligația atenției și a îngrijirii copiilor fiind împărțită pe jumătate. Acești copii cresc într-un context în care ambii părinți, fie aceștia micști sau de același sex, trebuie să fie în același timp cei care impun limite și cei care acordă recompense și recunoaștere a succeselor și a eforturilor.
În custodia monoparentală, acest rol de impunere a limitelor și de educare le revine mamelor într-un procent foarte ridicat iar tatăl rămâne ca o figură depărtată, la fel și răspunderile acestora, iar în puținul timp cât se află alături de copii părinții care nu dețin custodia întorc privirea, fiind mai lacși în ceea ce privește educația și devenind figura tatălui Burger King sau a celui de final de săptămână, cazuri în care nu impun norme sau programe apnee, de teamă să nu fie respinși de copiii lor.
Această inițiativă de lege are ca obiect evitarea pe cât posibil a tuturor acestor efecte iatrogene care au produs reglementarea răspunderii părintești în urma divorțurilor din Spania.
Chiar Ministerul Justiției a favorizat dezvoltarea unui proiect de lege de răspundere comună părintească care nu a văzut lumina zilei, deoarece acesta nu îndeplinea așteptările colectivelor niciuneia dintre părțile afectate, mame și tați divorțați.
În schimb, Tribunalul Suprem s-a lovit de nevoia de a interpreta legea actuală în cadrul unor sentințe începând cu anul 2011 în mod insistent creând o doctrină referitoare custodia în comun însă fără a putea ajunge foarte departe, dată fiind nula reglementare din partea legiuitorului de a articula o formă legală de reorganizare a vieții familiilor în urma unei despărțiri și/sau a unui divorț, în toate aspectele acestora, drept pentru care apare o nevoie de a reglementa la maxim toate punctele care sunt afectate în cadrul unei separări a cuplului, oferind un răspuns tuturor fenomenelor prezente și ce ar putea apărea în viitor.
Sunt reglementate drepturile copiilor și obligațiile părintești în timpul și după separarea cuplului, modul de împărțire a obligațiilor familiale în mod proporțional capacității economice a fiecărui părinte; totodată, este reglementat modul de împărțire a bunurilor materiale ale cuplului, căsătorit sau nu, în unison cu procesul judiciar al separării.
Cel/Cea care împiedică această exercitare responsabilă va fi considerat(ă) nepotrivit(ă) pentru exercitarea custodiei copiilor.
7.- În cazul medierii eșuate, Judecătorul, având în vedere planurile puse la dispoziție de părinți, va trebui să se încredințeze de referirile din cadrul acestora la autoritatea părintească și la păstrarea drepturilor copiilor la contactul și la conviețuirea cu ambii părinți și va decide cu privire la sistemul de tutelă și custodie comună care satisface în cea mai mare măsură interesul superior al copiilor, interpretat conform primului paragraf al acestui articol, și va trebui să întrunească punctele menționate la paragraful cinci al acestui articol.
Doar în cazul în care una din părți invocă un risc grav pentru copii, în momentul adoptării deciziei la care face referire acest paragraf,
Judecătorul și părțile vor putea solicita un raport specializat întocmit de persoane calificate și supuse unor garanții procesuale, care vor analiza alegațiile părților și relația pe care o are fiecare părinte cu celălalt și cu ai săi copii, pentru a evalua idoneitatea modului de exercitare a autorității părintești și a custodiei comune.
ref.[ngo3924]
Colectivul ARPCC
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu