Pagini

sâmbătă, 2 iunie 2012

Declarația de la Langeac cu privire la egalitatea părintească

Avem plăcerea să vă prezentăm un document deosebit de interesant pentru mișcarea de implementare a statului de egalitate părintească din ultimele două decenii ale secolului al XX-lea, din Europa. Este vorba despre declarația de la Langeac cu privire la egalitatea părintească.


Declarația de Langeac este o declarație internațională privitoare la bazele și principiile implementării unui statut de egalitate între părinți, dorindu-se a oferi o alternativă la tratamentul inegal de la acea vreme dintre mame și tați, precum și la problemele cronice din practica și teoria familiei din lumea occidentală.

Emisă în timpul conferinței internaționale privind statutul părinților, care a avut loc în perioada 25-31 iulie 1999 în Langeac, Franța și la care au participat reprezentanți ai unor organizații ale părinților din zece țări, declarația a reprezentat o înțelegere unanimă cu privire la faptul că statutul de egalitate între părinți servește cel mai bine interesului superior al copilului.

Declarația enunță faptul că promovarea egalității între părinți, atât în timpul mariajului cât și după o eventuală separare, trebuie susținută prioritar de către agențiile guvernamentale.

Declarația a fost tradusă în 6 limbi, iar acum, prin eforturile ARPCC, este disponibilă și  traducerea  în limba română.

Referințe:

·         Textul declarației în limba franceză în format html și pdf
·         Textul declarației în limba engleză în format html și pdf
·         Traducerea declarației în limba română
·         Raport despre Conferința internațională cu privire la Custodia Comună din Langeac, Franța din 25-30 iulie 1999
·         Referințe cu privire la această declarație (document bilingv român-englez)

Colectivul ARPCC

Un comentariu:

  1. Ioana Marin (avocat si mediator)02.06.2012, 17:33

    Medierea ca serviciu gratuit subventionat de catre stat este un deziderat realizabil.

    Din punctul meu de vedere daca se face o evaluare in sensul in care se evidentiaza:
    1. nr. dosare divort/instante din Romania/an - de ex. anul 2011
    2. total taxe de timbru acumulate pentru plata serviciului public judiciar din aceste dosare - totalitatea dosarelor de pct. 1
    3. durata medie de judecata in caz de divort si costul serviciului public judiciar pentru un proces cu aceasta durata
    4. total costuri bugetare ale justitie pentru nr. de dosare de la pct. 1 raporat la costul mediu determinat la pct. 3

    Diferenta dintre pct. 4 si punctul 2 adica cat se plateste de stat si cat se recupereaza de stat din costuri prin taxa de timbru va fi o suma coplesitoare. Acesta suma in parte poate fi directionata pt. subventionarea unui serviciu gratuit de mediere pt. dispute familie =divorturi. Mediatorii vor fi platiti la tarif fix, daca sunt platiti din buget de stat.

    Este de luat in considerare si statistica internationala, care arata ca 60% -70% din cazurile care ajung la mediere se rezolva. Acest reper e important atunci cand se discuta de un serviciu de mediere, care sa fie subventionat din bani publici. Ca sa existe aceasta subventie e necesar sa sa demonstreze care va fi economia reala la bugetul justitiei daca se infiinteaza un serviciu de mediere. Asta ar insemna o reducere de 60%-70% din costul evidentiat la pct. 4.

    La noi inca nu putem vorbi de o statistica, dar cred ca ne putem raporta deocamdata la cea internationala ca reper corect.
    Statistica in mediere in Romania incepe sa fie construita de acum. MJ si Consilul de Mediere au discutat in luna mai 2012 protocolul pentru colectarea si comunicare de date statistice cu privire la cazurile de mediere. Acest protocol a fost aprobat de Consiliul de Mediere, dupa discutiile cu reprezentantii MJ, in data de 26 mai 2012.

    Ioana Marin

    RăspundețiȘtergere

Va multumim pentru comentariul dvs. Acesta va fi moderat in cel mai scurt timp posibil.
Politica sitului nu permite schimbul de adrese de e-mail, limbajul licentios sau atacul la persoana.

Colectivul ARPCC