Pagini

marți, 3 iunie 2014

Proiect de lege in Franta care vizeaza introducerea prezumtiei de custodie comuna fizica (locuinta alternanta)

Acest text este tradus "aproximativ" utilizand serviciul Google Translate.
Speram ca in viitor sa punem la dispozitia publicului si specialistilor din Romania textul tradus de catre un traducator profesionist.
Colectivul ARPCC

*****************

N ° 1856
_____
Adunări Naționale
CONSTITUTIA 04 octombrie 1958
A paisprezecea PARLAMENT
Înregistrate la președinția Adunării Naționale de la 1 aprilie 2014.
Propunere de lege
pe autoritatea parentală și interesul superior al copilului,
(Trimisă comisiei asupra legilor constituționale, legislative și administrative generale
Republicii, în lipsa de formare a unei comisii speciale
în termenul prevăzut la articolele 30 și 31 din Regulamentul.)
prezentate de Doamnelor și domnilor
Bruno Le Roux, Marie-Anne Chapdelaine, Erwann Binet, Barbara Pompili François de Rugy, Veronique Massonneau și membri ai Grupului Socialist, Republican și Citizen (1) aferente (2)
Parlamentari.
____________________________
(1) Acest grup este format din doamnelor și domnilor: Ibrahim Abubakar, Patricia Adam, Sylviane Alaux, Jean-Pierre Allossery, Pouria Amirshahi, François André, Nathalie Appéré Christian Assaf, Avi Assouly Pierre Aylagas Alexis Bachelay William Bachelay, Jean-Paul Bacquet, geard Bapt, Frédéric Barbier, Ericka Bareigts, Claude Bartolone, Christian Bataille, Delphine Batho, Marie-Noëlle Battistel Laurent Baumel, Philip Baumel, Nicolas Bays, Catherine Beaubatie, Jean-Marie Beffara Luc Belot, Karine Berger Gisele Biémouret Philippe Bies, Erwann Binet, Jean-Pierre Blazy, Yves Blein Patrick Bloche, Daniel boisserie Pascale Boistard, Christophe Borgel Boudie Florent, Marie-Odile Bouille, Christophe Bouillon, Brigitte Bourguignon, Malek Boutih, Kheira Bouziane Emeric Bréhier, Jean-Louis Bricout, Jean-Jacques Bridey, François Brottes, Isabelle Bruneau, Gwenegan Bui, Sabine Buis, Jean-Claude Buisine BULTEAU Sylviane, Vincent Burroni Alain Calmette, Jean-Christophe Cambadélis, Colette Capdevielle, Yann Capet Christophe Caresche, Fanélie Carrey-Conte, Martine Carrillon-Couvreur, Christophe Castaner, Laurent Cathala, Jean-Yves Caullet, Nathalie Chabanne Guy Chambefort, Jean-Paul Chanteguet, Marie-Anne Chapdelaine, Dominique Chauvel, Pascal Cherki, Jean-David CIOT alain Claeys, Jean-Michel Clément, Marie-Françoise Clergeau Philip Cordery Valerie Corre, Jean-Jacques Cottel Catherine Contello, Jacques Cresta, Pascale Crozon, Seybah Dagoma Yves Daniel, Carlos Da Silva, Pascal Deguilhem, Florența Delaunay, Guy Delcourt, Carole Delga, Sébastien Denaja Françoise Descamps-CROSNIER, Sophie Dessus, Jean-Louis Destans Michel Destot Dombre Fanny Coste, René Dosière Philippe Doucet, Sandrine Doucet, Françoise Dubois, Jean-Pierre Dufau, Anne-Lise Dufour -Tonini, Françoise Dumas, William Dumas, Jean-Louis Dumont, Laurence Dumont, Jean-Paul Dupré, Yves Durand, Philippe Duron, Olivier Dussopt, Christian Eckert, Emmanuelli, Corinne Erhel, Sophie Errante, Marie-Hélène Fabre, Alain Faure Martine Faure, Olivier Faure, Matthias Fekl Vincent Feltesse, Hervé Feron, Richard Ferrand, Jean-Pierre Fougerat Hugues Fourage Michèle Fournier-Armand, Christian Franqueville Michel Françaix, Jean-Claude Fruteau Jean-Louis Gagnaire, Geneviève Gaillard Yann Galut, Hélène Geoffroy, Jean-Marc Germain, Jean-Patrick Gille, Jean GLAVANY, Daniel Goldberg, Genevieve Gosselin, Pascale Got Marc Goua Linda Gourjade Laurent Grandguillaume, Estelle Grelier, Jean Grellier, Jerome Guedj, Elisabeth Guigou Theresa Guilbert, Chantal Guittet David Habib, Razzy Hammadi, Mathieu Hanotin Danièle Hoffman-Rispal Joëlle Huillier, Sandrine Hurel, Monique Iborra, Françoise Imbert, Michel Issindou Eric Jalton Serge Janquin Henri Jibrayel Régis Juanico, Armand Jung, Lawrence Kalinowski, Marietta Karamanli, Philippe Kemel, Chaynesse Khirouni Bernadette Laclais Conchita Lacuey, Jérôme Lambert, Colette Langlade, Jean Launay, Léautey Pierre, Pierre-Yves Le Borgn ", Jean-Yves Le Bouillonnec Patrick Lebreton, Gilbert Le Bris, Anne-Yvonne Le Dain, Jean-Yves Le Déaut, Viviane Le Dissez Michel Lefait Dominique Lefebvre, Jean-Marie Le Guen, Annick Le Loch, Axelle Lemaire, Patrick Lemasle Catherine Lemorton, Christophe Léonard, Annick Lepetit, Jean-Pierre Le Roch, Bruno Le Roux, Arnaud Leroy, Michel Lesage, Lesterlin Bernard Michel Liebgott Martine Lignieres-Cassou, Audrey Linkenheld François Loncle, Lucette Lousteau, Jean-Pierre Maggi, Jean-Philippe Mallé Thierry Mandon, Maquet Jacqueline Marie lou Marcel, Jean-René Marsac, Martine Martinel, Frédérique Massat, Sandrine Mazetier, Michel Ménard, Patrick Mennucci Kléber Mesquida, Franck Montaugé, Pierre-Alain Mute, Philippe Nauche Ségolène Neuville, Nathalie Nieson Philippe Nogues, Maud Olivier, Monique Orphé Michel Pajon, Luce Pane, Christian Paul, Rémi Pauvros, Germinal Peiró, Jean-Claude Perez, Sylvie Pichot, Sébastien Pietrasanta, Martine Pinville Christine Pires Beaune, Philippe PLISSON Elizabeth Pochon, Pascal Popelin, Dominique Potier, Emilienne Poumirol Michel Pouzol, Patrice Prat, Joaquim Pueyo, François Pupponi, Catherine Quéré, Valerie Rabault Monique Rabin, Dominique Raimbourg Marie Recalde, Marie-Line Reynaud, Eduardo Rihan Cypel Denys Robiliard Alain Rodet, Marcel Rogemont Frederick Roig, Barbara Romagnan Bernard Roman, Dolores Roque Gwendal Rouillard, Rene Rouquet, Alain Rousset, Beatrice Santais, Odile Saugues Sauvan Gilbert, Gilles Savary, Gérard Sebaoun, Christophe Sirugue Julie Sommaruga, Suzanne Tallard, Pascal Terrasse, Gerard Burrow, Thomas Thévenoud, Tolmont Sylvie, Jean-Louis Touraine, Stéphane Travert Catherine Troallic Cecile Untermaier, Jean-Jacques Urvoas, Daniel Vaillant, Hélène Winner Christophe, Jacques Valax Clotilde Valter, Michel Vauzelle, Olivier Veran, Fabrice Verdier, Michel Vergnier Patrick Vignal Jean-Michel Villaume, Jean Jacques Vlody, Paola Zanetti.
(2) Dominique Baert, Serge Bardy, Marie-Françoise Bechtel, Chantal Berthelot, Jean-Luc Bleunven, Guy-Michel Chauveau Yves Goasdoué Edith Gueugneau creștin Hutin, Jean-Luc Laurent, Annie Le Houerou Serge Letchimy, Gabrielle Louis -Carabin, Hervé Pellois, Napole Polutélé, Boinali Said.
EXPUNERE DE MOTIVE
Doamnelor și domnilor,
Familia a suferit modificări semnificative în ultimii ani. Creșterea numărului de divorțuri și separări, precum și familiilor mixte, este o realitate de netăgăduit. În 2012, aproximativ 130.000 de divorțuri au fost acordate și mai mult de 27.000 de PACS s-au dizolvat după separare. În funcție de INSEE, 1,5 milioane de copii, mai mult de unul din zece copii trăiesc în stepfamilies 720.000, adică într-o familie în care copiii nu sunt toate la cuplu curent. 940.000 dintre ei locuiesc cu un părinte și pas-mamă.
Legea de familie trebuie să se adapteze la aceste noi configurații de familie, în interesul superior al copilului, care este piatra de temelie a acestui proiect de lege. Acesta își propune să ofere răspunsuri practice și instrumente legale pentru a asigura cele mai bune interese ale copilului în situații de zi cu zi, cum ar fi accident de viață. Reafirmă pini. Toata lumea este separat de soțul său, partenerul său sau partenerul său, dar niciodată copii. Vitregi care contribuie la educația copilului trebuie să fie recunoscut. Cu medierea special, proiectul de lege prevede soluții pentru a permite soluționarea conflictelor în toate situațiile care familiile pot experimenta: conflictul parental, divorț, separare, familii amestecate ...
Textul are patru axe principale, care fac obiectul a patru capitole separate.
Primul capitol are drept scop de a consolida exercitarea în comun a autorității părintești în caz de separare a părinților, astfel încât copilul poate păstra, în ciuda această separare, relație echilibrată și echitabilă cu fiecare părinte. Într-adevăr, în ciuda dedicarea de lege n ° 2002-305 din 4 martie 2002 privind autoritatea părintească, principiul de exercitarea în comun a autorității părintești, unii părinți nu poate exercita această autoritate și să participe în mod eficient la educația copilului lor. În funcție de INED, aproape un copil de părinți separate în cinci și nu vede tatăl său.
Pentru a depăși aceste dificultăți, se propune să se precizeze special semnificația practică exercitarea în comun a autorității părintești - care presupune drepturi și obligații egale ale părinților față de copil, nici n-mamă "dreptul de a acționa singur, fără știrea reciproc - și să clarifice noțiunea de act importante, care necesită un acord expres al ambilor părinți.
Normele referitoare la domiciliul copilului, în cazul în care părinții sunt separate, sunt, de asemenea, reformat. Acesta este reziliat alegere binar să se facă între reședința alternativ sau reședința la casa de unul dintre părinți care cristalizează de prea multe ori opoziția lor și este o sursă de conflict. Principiul se va stabili acum resedinta a copilului în țara de origine a fiecărui părinte, cu excepția unor circumstanțe excepționale. Toată atenția se va concentra apoi pe dezvoltarea de design practic diferite de timp acasă, cu fiecare părinte, cu cerința de interesul copilului. Această soluție reflectă caracterul indisolubil de părinți, dincolo de separarea părinților și faptul că fiecare dintre ei are încă autorității părintești asupra copilului.
Pentru a îmbunătăți punerea în aplicare a deciziilor judecătorilor de familie pronunțe cu privire la modul de exercitare a autorității părintești și sancțiuni mai eficiente nerespectarea de către un părinte a prerogativelor celuilalt părinte, un mecanism de sancționare civilă este înființat și infracțiunea de non-reprezentare a copiilor este "contraventionnalisé", de la prima abatere.
În cele din urmă, cartea de familie, care este în prezent menționată în Codul civil, fără un articol este dedicat lui, vede, de asemenea, dedicat. Acesta ar trebui să includă o declarație de drepturile și îndatoririle părinților.
Al doilea capitol are drept scop de a recunoaște rolul tot mai mare jucat de terți, părinți, în special în domeniul educației și viața de zi cu zi a copiilor cu care se stabilesc legături emoționale strânse și durabile. Scopul său nu este de a stabili un "statut pas-mama", care ar fi rigid și nu reflectă diversitatea de situații și așteptări, ci de a oferi familiilor o "paletă" de instrumente, flexibile, scalabilă și adaptabilă. Aceste instrumente permit părinții vitregi să practice dreptul responsabilitățile pe care le presupun deja în fapt, în interesul copilului. Măsurile propuse clarifică locul de părinte vitreg în familie, oferind semne pentru copii.
În plus, proiectul de lege extinde prezumția de consimțământ a celuilalt părinte prevăzut pentru acțiuni comune împotriva bona fide terț a actelor care o mamă a autorizat o terță parte pentru a efectua. Se creează, de asemenea, un "mandat Daily Educație", atunci când părinții sunt de acord, permite un părinte vitreg a efectua acțiunile obișnuite în ceea ce privește copilul și de a primi un document atestă.
Se propune, de asemenea pentru a clarifica distincția dintre delegația și schimbul de exercitare a autorității părintești. Când părinții sunt de acord, partajarea este facilitată, deoarece nu va fi condiționată de existența unor circumstanțe excepționale și să ia forma unui acord aprobat de către judecător.
Al treilea capitol este de a defini medierea familie. Acesta include o lectură de registrator in ziua nuntii unei noi dispoziții privind medierea familială. De asemenea, își propune să încurajeze părțile mai puternice de a apela la mediere aparat de familie, care și-a dovedit eficacitatea sa în rezoluția sau pacificarea de conflict de familie, dar care este încă remedii foarte prost făcut.
Al patrulea capitol are scopul de a ține mai bine seama de vocea copilului în orice procedură referitoare.
***
Primul capitol își propune să clarifice normele privind exercitarea în comun a autorității părintești, pentru a asigura respectarea între părinți separați și permite copiilor să mențină o relație echilibrată cu fiecare părinte.
Articolul lista completă primul de articole legate de autoritatea părintească ar trebui să fie citit de autor de recunoaștere pentru copii în timpul stabilirea actului de recunoaștere, în scopul de a consolida informații cu privire la drepturile și taxele ca un părinte.
Articolul 2 consacră în legislația existența cărții de familie, care, prin lege, este menționat în Codul civil, dar nici un articol este dedicat lui. Se afirmă că această carte de familie ar trebui să includă o declarație a drepturilor și obligațiile părinților față de copiii lor. Acest articol dedică, de asemenea, reguli de publicitate cu privire la actele de stare civilă.
Secțiunea 3 este de a explica sensul real de exercitarea în comun a autorității părintești. Acest lucru implică un drept egal de părinți față de copil, nici unul dintre ei nu poate acționa singur, fără cunoașterea celuilalt părinte sau fără consimțământul său. Prin urmare, acestea trebuie să informeze reciproc cu privire la organizarea vieții copilului și să ia toate deciziile care îi afectează.
Secțiunea 4 completează această definiție afirmând că orice act de autoritatea părintească, dacă o natură comună sau semnificative necesită acordul parental atunci când au custodie comună. Definește noțiunea de act semnificativ, continuând definiția dată jurisprudenței. În cele din urmă, se referă în mod expres la schimbarea de reședință sau act școală de important, necesitând astfel un acord expres al celuilalt părinte, în caz de exercitare în comun a autorității părintești. O excepție de la acest principiu este prevăzut, atunci când o mamă a fost condamnată pentru infracțiuni de violență împotriva celuilalt părinte.
Articolul 5 prevede instituirea unui mecanism de sancțiune civilă pentru a pedepsi pe părintele care împiedică în mod deliberat în serios și reînnoit normele exercitarea în comun a autorității părintești de către prevenirea celălalt părinte să-și exercite său prerogative, sau care nu respectă o decizie de stabilire a procedurilor de exercitare a autorității părintești. Cuantumul amenzii nu poate depăși 10 000 de euro și va fi proporțională cu gravitatea încălcării regulilor de exercitarea în comun a autorității părintești și de capacitatea de a contribui la mamă.
Articolul 7 stabilește principiul că domiciliul copilului va fi stabilit la casa de fiecare părinte pentru a traduce egalitatea lor, în conformitate cu cele mai bune interese ale copilului. Alternativ timp de rezidență este principiul și judecătorul va stabili mai mult de vizitare și de cazare a părintelui care primește copilul pentru o perioadă mai mică decât cealaltă. Părinții sau judecătorul nu va avea de a face o alegere binar între reședință alternativ sau reședința în casa unui părinte, care va preveni un părinte este vazut ca un "câștigător" sau "ratat". Ideea este de a plasa în centrul dezbaterii, modalitățile practice care vor fi implementate în interesul superior al copilului, fără a face referire la o anumită denumire care cristalizează de prea multe ori de opoziție de la părinți.Alternativ timp de ședere la domiciliu de fiecare părinte ar putea avea loc în conformitate cu regulile mai flexibile, judecători și părinții nu mai trebuie să "meargă" în organizația lor un "model".
Ca o excepție, în cazul în care nu este posibilă cazare în unul dintre părinți (din motive practice legate de acasă sau din cauza distanței geografice, de exemplu), judecătorul stabilește reședința de origine a copilului unul dintre părinți. În acesta caz, se va stabili drepturile de acces ale celuilalt părinte. Utilizarea de simplu "acces" va fi limitat și va acoperi vizitele copilului la domiciliul părinților, fără cazare. Atunci când este necesar, dreptul de acces poate fi exercitat într-o întâlnire.
Articolul 6 face o modificare în consecință a articolului 373-2-1 din Codul civil. Acesta se referă la situațiile în care unul dintre părinți are autoritatea părintească. În acest caz, resedinta a copilului este determinată la domiciliul părinților, dar celălalt părinte va primi drepturile de vizitare și de cazare, drepturile de vizitare pot fi opțional exercitat în un spațiu de întâlnire.
Articolul 8 "contraventionnalise" infracțiunea de non-reprezentare a copiilor de la prima abatere de acest comportament este suprimată în mod eficient.Într-adevăr, această infracțiune este în prezent în mod frecvent obiectul unor concediere și apare foarte rar pedepsiți din cauza complexitatea procedurii și de dificultățile probatorii. Contraventionnalisation lui ar accelera procedura și pentru a facilita crearea de dovezi de încălcări ale deciziei instanței de familie. Copilul ar fi pedepsit non-reprezentare a amenzii aplicabile contravențiilor de clasa a patra (de exemplu, amenzi forfaitisées 135 de euro sau 375 de euro) și ar rămâne un delict, se pedepsește cu aceleași pedepse ca starea de lege (un an închisoare și o amendă de 15.000 €), în caz de repetare în termen de doi ani.
***
Capitolul II are scopul de a specifica drepturile și obligațiile părților terțe care contribuie la educația copilului. Acesta are ca scop de a recunoaște locul lor în a treia - în special părinții - care împărtășesc viața de zi cu zi a copiilor care au dezvoltat legături strânse emoționale cu ei.
Secțiunea 9 se extinde prezumția de consimțământ a celuilalt părinte în privința terților de bună credință în temeiul articolului 373-2 din Codul civil pentru acțiuni comune, acțiunile obișnuite pe care un părinte a autorizat un terță parte pentru a efectua.
Secțiunea 10 creează un "mandat de învățământ de zi cu zi", care permite a treia de viață stabil cu un părinte pentru a efectua actele obișnuite ale autorității părintești cu privire la copilul care trăiesc cu cuplul pe durata vieții comune. Scris de act privat sau forma autentica, acest mandat nu poate fi stabilită cu acordul celuilalt părinte.
Articolul 11 se inmoaie posibilitatea judecătorului de a atribui, în circumstanțe excepționale și în cazul în care interesul copilului impune copilul la o terță parte.Judecătorul poate, astfel, reflecta mai bine situațiile în care un
al treilea - în comun sau care au împărtășit viața unui părinte - este prezent în viața de zi cu zi a copilului. Acest articol se extinde, de asemenea, posibilitatea judecătorului de a atribui, în circumstanțe excepționale, copilul, în cazul în care interesul său atât de la o terță parte și nu la părintele supraviețuitor, în caz de deces al unui părinte, chiar și în caz de exercitarea în comun a autorității părintești. În unele cazuri, o astfel de măsură este necesară pentru a asigura stabilitatea copilului.
Articolul 12 consolidează drepturile terțului căruia i sa încredințat copilul. Aceasta permite, în primul rând, al treilea partid pentru a efectua actele de obicei referitoare la autoritatea părintească, și nu doar actele obișnuite privind monitorizarea și educarea copilului. Aceasta permite, în al doilea rând, al treilea judecător de a autoriza, în cazul în care interesul superior al copilului și justificate în circumstanțe excepționale, pentru a efectua un act de important cu privire la autoritatea părintească.
Articolul 13 face o serie de amendamente editoriale la secțiunea Codului Civil dedicat delegarea autorității părintești, de a distinge în mod clar delegația comună exercitarea autorității părintești.
Articolul 14 reformeze procesul de partajare de exercitare a autorității părintești. Acest schimb poate fi acum realizate prin intermediul unui acord sub ​​rezerva aprobării de către instanța de judecată de familie. Condiția referitoare la existența unor circumstanțe excepționale, prea restrictive, se elimină.Instanța de succesiune va fi încadrată în fața judecătorului pentru a se asigura că acordul este în interesul superior al copilului și consimțământul părintelui a fost dat în mod liber. Este necesar acordul ambilor părinți în caz de exercitare în comun a autorității părintești. În cazul în care exercitarea unilaterală a autorității părintești, trebuie obținut avizul celuilalt părinte.
Articolul 15 creează un nou caz de deschidere a delegației de exercitare a autorității părintești la inițiativa individului, departamentul de instituție sau județean de asistență socială a copiilor care au colectat copilul sau membru de familie, care a fost luată instanța pentru minori, în conformitate cu al doilea paragraf al articolului 375-7 din Codul civil, să autorizeze persoana în mod repetat, serviciul sau instituție în care copilul este încredințat pentru a efectua un act important, deoarece de un refuz abuziv sau nejustificat sau de neglijare a titularilor autorității părintești.
***
Capitolul III , cu privire la dezvoltarea medierii familiale, după ce setarea se oferă o serie de mecanisme pentru a încuraja părțile să-l folosească.
I de la articolul 16 , face parte din Legea nr ° 95-125 din 8 februarie 1995 privind organizarea instanțelor și proceduri civile, penale și administrative, care are deja un capitol privind medierea, un nou articol observând că soții și părinții au posibilitatea să recurgă la mediere în litigiile de familie, un al doilea articol privind definirea medierea familială și un al treilea pe care le sunt aplicabile regim juridic.
Al II-lea al articolului 16 prevede citirea primelor trei dintre aceste elemente de nunta civilă ofițerul de zi.
Articolul 17 oferă instanței de familie (JAF), în contextul de stabilire a condițiilor de exercitare a autorității părintești, capacitatea de a direcționa părinților să participe la sesiuni de mediere de familie.
Articolul 18 oferă aceeași autoritate de a JAF în cadrul unei proceduri care implică modificări la un acord sau decizii referitoare la exercitarea autorității părintești certificate.
***
Capitolul IV încearcă să ia mai bine în considerare punctele de vedere ale copilului.
Articolul 19 prevede că un minor trebuie sa fie audiat într-un mod adecvat la modul lor de maturitate.
***
Capitolul V cuprinde o secțiune 20 care compensează costurile care decurg de stat, autoritățile locale și instituțiile de securitate socială de la aplicarea anumitor prevederi ale proiectului de lege.
Propunere de lege
Capitolul I ER
Dispoziții referitoare la exercitarea în comun a autorității părintești
Articolul 1 st
La sfârșitul celui de al șaselea paragraf al articolului 62 din Codul civil, referința "371-2" se înlocuiește cu trimiterile "371-2, 372 și 373-2."
Articolul 2
Titlul II din Cartea I -a din același cod este completată de un capitol VIII, după cum urmează:

"Capitolul VIII

"Publicarea actelor de stare civilă
art. 101-1. - acte de publicitate de stare civilă este asigurată prin emiterea de copii complete sau extrase efectuate de către ofițerii de stare civilă.
"Conținutul și condițiile pentru acordarea de exemplare complete și extrase sunt stabilite prin decret în Conseil d'Etat.
"Procesul de verificare sigură a datelor cu caracter personal cuprinse în actele de stare civilă pot fi puse în aplicare în scopul de a furniza eliberarea de copii și extrase în condițiile stabilite prin decret în Conseil d'Etat.
art. 101-2. - acte de publicitate de stare civilă este, de asemenea, furnizate de carte de familie, conținutul, regulile pentru actualizarea și condiții de emisiune sunt stabilite prin decret în Conseil d'Etat. Cartea de familie, al cărui model este stabilit prin ordin, include, de asemenea, informații cu privire la dreptul familiei, inclusiv numele, paternitatea, drepturile și obligațiile părinților față de copiii lor și dreptul de succesiuni.
"Aceasta include, de asemenea, informații cu privire la drepturile și obligațiile soților, obligațiile lor și regimul lor matrimonial. "
Articolul 3
Primul alineat al articolului 372 din același cod este completată de o propoziție, după cum urmează:
"Ei trebuie să se informeze reciproc de organizarea viața copilului și să ia toate deciziile care îi afectează. "
Articolul 4
Articolul 372-1 din același cod este restabilită în următoarea formulare:
art. 372-1. - Orice act de autoritate părintească, dacă o natură comună sau semnificative necesită acordul ambilor părinți în comun atunci când își exercită autoritatea părintească. Acest acord este de a exprima cele mai importante acte.
"Este un act important actul care rupe cu trecutul și angajamentul viitoare a copilului sau care afectează drepturile lor fundamentale.
"Schimbarea de reședință a copilului, deoarece se schimbă modul în care domiciliul copilului de către celălalt părinte, precum și schimbarea de școală sunt acte importante. Cu toate acestea, nu este necesar acordul celuilalt părinte atunci când a fost condamnat, fie în calitate de autor, coautor sau de complice al unei infracțiuni pe mamă a persoanei care dorește să își schimbe reședința sau școală copilului. "
Articolul 5
Articolul 372-2-6 din Codul se completează cu următorul paragraf:
"Se poate, de asemenea, atunci când un părinte este în mod deliberat împiedică de reguli grave sau repetate de exercitarea în comun a autorității părintești în temeiul articolului 372-1 prevenirea celălalt părinte de la exercitarea atribuțiilor sale sau atunci când un părinte nu respectă o decizie de stabilire a normelor privind exercitarea autorității părintești, condamna, printr-o decizie motivată, să plătească o amendă contravențională în sumă ce nu depășește 10 000 EUR.Amenda este proporțională cu gravitatea încălcării regulilor de exercitarea în comun a autorității părintești și de capacitatea de a contribui la mamă. "
Articolul 6
La începutul celui de al doilea paragraf al articolului 373-2-1 din Codul prevede următoarele: "Se stabilește domiciliul copilului în casă și determină vizitare și cazare a celuilalt părinte, care nu poate fi negat faptul că ... (restul rămâne neschimbat) . "
Articolul 7
Articolul 373-2-9 din Codul se modifică după cum urmează:
1 Primele trei paragrafe se înlocuiesc cu două paragrafe, după cum urmează:
"În aplicarea celor două articole precedente, domiciliul copilului este atașat la casa de fiecare părinte în modul stabilit de comun acord între părinți sau implicită de către judecător.
"În situații excepționale, instanța poate stabili reședința copilului în casa unuia dintre părinți. În acest caz, se decide cu privire la termenii de acces la celălalt părinte. Dacă circumstanțele o cer, dreptul de acces poate fi exercitat într-un loc de întâlnire desemnat. ";
2 se adaugă un paragraf:
"Aceste forme diferite, poate fi dispusă de către judecătorul cu titlu provizoriu pentru o perioadă determinată. La sfârșitul anului acesta, ea decizia finală. "
Articolul 8
I. - Cu excepția cazului prevăzut la articolul 227-5 din Codul penal, negarea reprezintă în mod nejustificat un copil minor la persoana care are dreptul de a pretinde este pasibil de o amendă în conformitate cu articolul 131 -13 din Codul pentru contravențiile din clasa a patra. Această infracțiune poate face obiectul procedurii de penalizare fixă ​​prevăzute la articolele 529 până la 529-2 din Codul de procedură penală.
II. - Începutul articolului 227-5 din Codul penal prevede: "Când a fost deja comis în cei doi ani anteriori, faptul ... (restul rămâne neschimbat). "
Capitolul II
Dispoziții referitoare la drepturile și obligațiile de-al treilea 
contribuie la educația copilului
Articolul 9
La sfârșitul articolului 372-2 din Codul civil, cuvintele "în ceea ce privește persoana copilului" se înlocuiesc cu cuvintele ", sau atunci când se autorizează o terță parte pentru a efectua un astfel de act."
Articolul 10
După ce se introduce articolul 373-2-1 din Codul, 373-2-1-1 secțiune prevede:
"Art. 373-2-1-1 -. Fără a aduce atingere articolului 372-2, părintele poate, cu consimțământul celuilalt părinte, da o educație de zi cu zi a mandatului său partener, soț sau partener cu care el reședința stabil pentru fiecare copil care trăiesc cu cuplul. Mandatul, scris de act privat sau forma notarial, se poate realiza actele obișnuite ale autorității părintești pe durata de viața comună.
"Mandatul poate fi revocată în orice moment de către comitent. Se termină în mod automat în caz de pană de viață, moartea principalului sau agentul sau ridicarea mandatului acestuia din urmă. "
Articolul 11
Articolul 373-3 din același cod se modifică după cum urmează:
1 La sfârșitul prima teză din al doilea paragraf, cuvintele "de preferință, selectate de la rude" se înlocuiesc cu cuvintele "părintele sau nu";
2 În prima teză din al treilea paragraf, cuvintele "una dintre ele exercita această autoritate" se înlocuiesc cu cuvintele "unul dintre ei", și după ce se introduce cuvântul "supraviețuitor" cuvinte ", ci un al treilea ales de la rude sau nu, în funcție de ceea ce în cele mai bune interese ale copilului."
Articolul 12
Articolul 373-4 din același cod se modifică după cum urmează:
1 La sfârșitul primului paragraf, cuvintele "îndeplinește toate actele uzuale referitoare la supravegherea și educația" se înlocuiesc cu cuvintele "poate efectua toate actele obișnuite ale autorității părintești";
2 Același paragraf se completează cu o propoziție: "În situații excepționale, judecătorul poate, de asemenea, autoriza i să facă atunci când interesul copilului justifica un act important de autoritatea părintească. ";
3 al doilea paragraf prevede:
"În caz de conflict între terț și părintele supraviețuitor, oricine poate intra judecătorul care conduce la luarea în considerare a intereselor copilului. "
Articolul 13
Secțiunea 3 din capitolul I din titlul IX din Cartea I a Codului se modifică după cum urmează:
1 Titlul spune: "De la partajarea și delegarea exercitării autorității părintești";
2 El a numit-o paragraful 1 se introduce: "Principii generale", și inclusiv a articolelor 376 de la 376-3;
3 După articolul 376-1, se introduce articolul 376-2, după cum urmează:
"Art. 376-2. - Judecătorul poate face referire la dificultățile de exercițiu comun sau delegat al autorității părintești ar putea genera de părinți, unul dintre ei, un al treilea care exercită autoritatea părintească sau Coroanei. Acesta acționează în conformitate cu articolul 373-2-11. ";
4 Articolele 377 și 377-2 devin, respectiv, articolele 377-2 și 377-3;
5 ° Se introduce un alineat 3 intitulat "De la delegarea exercitării autorității părintești", și inclusiv articolele 377-2 și 377-3, astfel cum rezultă din 4 al acestui articol;
6 Articolul 377-3 devine articolul 376-3 și este completată de cuvintele "sau în comun."
Articolul 14
Articolul 377-1 din Codul se înlocuiește cu paragraful 2, după cum urmează:
"Paragraful 2
"Partition de exercitare a autorității părintești
"Art. 377 -. Părinții care își exercită în comun autorității părintești poate solicita instanței de familie, în scopul de a aproba acordul prin care se organizează în comun de toate sau o parte din exercitarea autorității părintești, cu o terță parte.
"Judecătorul poate fi, de asemenea, furnizate de către un părinte exercită autoritatea părintească. Sharing necesită acordul ambilor părinți.
"Același drept aparține părintele care are custodia unică. Opinia celuilalt părinte trebuie să fie colectate.
"În toate cazurile, acordul omologul excepția cazului în care judecătorul constată că aceasta nu protejează suficient interesele copilului sau acordul părintelui nu a fost dat în mod liber.
"Art. 377-1 -. Partajarea reziliat prin acordul aprobat de către judecătorul sau, în caz de dezacord cu o hotărâre judecătorească, la cererea unei treimi sau un părinte.
"În cazul în care cererea este de la un părinte care își exercită autoritatea părintească, judecătorul a permis decât în ​​circumstanțe excepționale. "
Articolul 15
Al doilea alineat al articolului 377-2 din același cod, astfel cum rezultă din articolul 13 din prezenta lege, după cuvântul "manifesta", se introduc cuvintele "sau acte care efectuează Important repetată în al doilea paragraf al articolului 375-7. "
Capitolul III
Dispoziții referitoare la mediere familială
Articolul 16
După I. secțiunea 2 din capitolul I din titlul II din Legea nr 95 - 125 din 8 februarie 1995 privind organizarea instanțelor și proceduri civile, penale și administrative, se introduce o secțiune 2a și scris:
"Secțiunea 2a
"Medierea familială
"Art. 22-4. - Litigiile dintre soți sau dintre părinți poate fi o măsură de mediere de familie pentru rezolvarea acestora pe cale amiabilă.
"Art. 22-5. - Mediere de familie, care au ca scop de a ușura conflictul și să mențină relațiile în cadrul familiei, este o rezoluție pe cale amiabilă structurat și confidențial al procesului de litigiilor familiale. Cu ajutorul de mediator familie, calificat al treilea, imparțiale și independente, oamenii încearcă să ajungă la o soluție reciproc acceptabilă, care să ia în considerare interesele unul sau altul și că de copiii lor și a potențialului care pot lua forma unor acorduri care pot fi aprobate de către judecător.
"Art. 22-6. - Dispozițiile generale din secțiunea 1, precum și normele de mediere judiciară în secțiunea 2 din prezentul capitol se aplică pentru mediere familială. "
II. Primul alineat al articolului 75 din Codul civil se completează cu cuvintele "și articolul 22-4 din Legea nr 95 - 125 din 8 februarie 1995 privind organizarea instanțelor și procedura de civil, penal și administrativ. "
Articolul 17
Al doilea și al treilea paragraf de la punctul 373-2-10 din Codul se înlocuiesc cu următoarele patru paragrafe:
"La sfârșitul de a facilita cercetarea de către părinți cu privire la exercitarea autorității părintești sunt de acord, judecătorul poate:
"1 Ele oferă o măsură de mediere și, după obținerea acordului lor, să numească un mediator familie să facă acest lucru;
"2 nevoia lor de a satisface un mediator de familie de a informa scopul și desfășurarea acestei măsuri;
"3 nevoia lor de a lua parte la sesiuni de mediere de familie. "
Articolul 18
Articolul 373-2-13 din Codul se completează cu următorul paragraf:
"La sfârșitul de a facilita cercetarea de către părinți a unui acord cu privire la modificarea acordului sau de deciziile referitoare la exercitarea autorității părintești certificate, judecătorul poate să le pentru a lua parte la sesiuni de mediere familială. "
Capitolul IV
Dispoziții care iau în considerare punctele de vedere ale copilului
Articolul 19
Primul paragraf al articolului 388-1 din Codul civil este completată de o propoziție, după cum urmează:
"Minorul este un curs potrivit pentru bază maturitate. "
Capitolul V
Dispoziții finale
Articolul 20
I. - Cheltuieli pentru stat sunt compensate datorită concurenței prin crearea unei taxe suplimentare la drepturile prevăzute la articolele 575 și 575 A din Codul general al impozitelor.
II. - Cheltuieli pentru guvernele locale sunt compensate în mod proporțional cu creșterea subvenției de funcționare totală, și în mod corespunzător pentru stat prin crearea unei taxe suplimentare la drepturile prevăzute la articolele 575 și 575A din Codul General de impozite.
III. - Cheltuieli de securitate socială sunt compensate datorită concurenței prin crearea unei taxe suplimentare la drepturile prevăzute la articolele 575 și 575 A din Codul general al impozitelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumim pentru comentariul dvs. Acesta va fi moderat in cel mai scurt timp posibil.
Politica sitului nu permite schimbul de adrese de e-mail, limbajul licentios sau atacul la persoana.

Colectivul ARPCC